Filipijnen laatste deel - Reisverslag uit Batad, Filipijnen van Herman- Roos permentier - WaarBenJij.nu Filipijnen laatste deel - Reisverslag uit Batad, Filipijnen van Herman- Roos permentier - WaarBenJij.nu

Filipijnen laatste deel

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Herman- Roos

07 Oktober 2015 | Filipijnen, Batad

Filipijnen 3
Dinsdag: 6 oktober. Vandaag belooft een leuke dag te worden. We worden opgehaald door een Jeepney. Dit woord is een samen voegsel van “jeep” en “honey”. Vanuit de tijd dat de Amerikanen met hun jeeps rondreden en iedereen honey noemden. De uitgerekte jeep voorzien van een tweedehands Japanse motor is geheel van ons vandaag! Jeepneys zijn hier de lokale bussen van “De Lijn”. We rijden naar Batad 22km. De baan is uitstekend! De chauffeur is een pittige rijder, vooral in de bochten! Na een uur beginnen we aan een drie uur durende wandeltocht langs rijstterrassen. De wandeling is best lastig! We lopen op 3m hoge en 2000 jaar oude stenen muurtjes van de omzoomde terrassen. Elke stap is uitkijken, het zweet drupt van ons af. Maar we geven niet op, even verlies ik mijn evenwicht en mijn schoen wordt vastgezogen in de modder, die ziet er mooi uit! Het uitzicht is indrukwekkend. De met water volgelopen terrassen zijn omringd door groene bergen. Na deze avontuurlijke wandeling keren we terug naar de Jeepney, waar we mogen plaatsnemen op het dak om zo richting hotel te rijden. Reuze! Woensdag: 7/10. Om 7u vertrekken we in Batad voor een 8u durende terugrit naar Manila. Langs bochtige bergwegen, rijstvelden en suikerrietplantages. In Manila aangekomen doen we er nog 2 extra uren over vooraleer we ons hotel bereiken. Het fileprobleem in Manila is dan ook gigantisch!. Hiermee eindigen we onze korte reis door de Filipijnen. Dit was het gemakkelijke gedeelte van onze trip. Vanaf morgen staan we er alleen voor en zullen we alles met het openbaar vervoer doen! In……..

REACTIES;

9 oktober 2015 13:45 | Door: mieke
Ah toch al reisverslagen, leuk. Waar kruipen jullie toch weer op hihi jeepney ? Prachtige natuurzichten. Nog leuke spannende trip groetjes Mieke en Leo

9 oktober 2015 14:39 | Door: Cindy
Oh tof seg

10 oktober 2015 21:44 | Door: Katia
Proper!! Zomaar efkes naar de Fillipijnen vertrekken zonder dat eerst te komen zeggen... Maar allee, jullie zijn nu toch weg, dus AMUSEER JULLIE en GENIET MET VOLLE TEUGEN!! En wees ook maar een beetje voorzichtig en zorg goed voor mekaar. En nu wil ik echt wel eens foto's zien van al die prachtige tripjes die jullie doen.

12 oktober 2015 08:52 | Door: vera
mm, effen raden naar Taiwan?

13 oktober 2015 13:56 | Door: Herman- Roos permentier
Nee, verkeerde gok; Korea.

15 oktober 2015 10:56 | Door: frieda vanslembrouck
herman en roos geniet er van , nu naar Korea ik kijk al uit naar jullie dolle avonduren sorry ben een beetje laat beginnen lezen maar dan reis i meteen met jullie mee door durvers voorzichtig hé nu jullie er alleen gaan voorstaan ook de groetjes van julien xx

• 09 Oktober 2015 - 13:45

Mieke:

• 09 Oktober 2015 - 14:39

Cindy:

Oh tof seg

• 10 Oktober 2015 - 21:44

Katia:

En wees ook maar een beetje voorzichtig en zorg goed voor mekaar.

• 12 Oktober 2015 - 08:52

Vera:

mm, effen raden naar Taiwan?

• 13 Oktober 2015 - 13:56

Herman- Roos Permentier:

Nee, verkeerde gok; Korea.

Tja katia, we kunnen het ni laten he.

• 15 Oktober 2015 - 10:56

Frieda Vanslembrouck:

herman en roos geniet er van

nu naar Korea ik kijk al uit naar jullie dolle avonduren

durvers voorzichtig hé nu jullie er alleen gaan voorstaan

ook de groetjes van julien xx