Natuurpark - Reisverslag uit Kang-neung, Zuid-Korea van Herman- Roos permentier - WaarBenJij.nu Natuurpark - Reisverslag uit Kang-neung, Zuid-Korea van Herman- Roos permentier - WaarBenJij.nu

Natuurpark

Blijf op de hoogte en volg Herman- Roos

24 Oktober 2015 | Zuid-Korea, Kang-neung

Zaterdag: 24 oktober. Reizen naar Odaesanpark. Niet ver van het park ligt het stadje Pyeongchang waar in februari 2018 de Olympische winterspelen zullen plaatsvinden. Overal onderweg zien we reclameborden over het sportgebeuren. Omdat we aan het park geen overnachting vinden (weekend) moeten we met de bus terugkeren naar een vorig dorpje, maar daar vinden we geen enkel hotel! Dan maar stappen met de valiezen tot we een slaapgelegenheid tegenkomen. Na 2km komen we aan een kasteeltje (het lijkt wel een sprookje). Het is een motel en we krijgen een leuke kamer in de toren aangeboden.
Zondag: 25 oktober. Met de bus rijden we tot in het park. Het is aanschuiven samen met tientallen touringcars. Het is zonnig wandelweer en het is weekend en Koreanen zijn fervente wandelaars en stappen doen ze massaal, zelfs de grootmoeders gaan mee. Iedereen getooid in een sportuitrusting voor doorwinterde bergbeklimmers. Vele vrouwen met een gigantische zonneklep op hun hoofd. Ze pakken zich helemaal in tegen de zon, want wie bleek is, is rijk! We doen een wandeling langs mooie tempels. Veel van de bomen zijn ondertussen al kaal geworden en in de namiddag begint het snel af te koelen. Om 15u nemen we de bus terug. Helaas heeft ze een uur vertraging opgelopen en hebben we het ferm koud! Wanneer uiteindelijk de bus verschijnt staan er zo veel mensen, dat niet iedereen mee kan! Toch blijven de afvallers beleefd lachen en wachten braaf op de volgende bus! Op de bus is het een allegaartje van geuren! Koreanen zijn liefhebbers van look. Van ’s morgens worden de teentjes in allerhande gerechten reeds naar binnen geslurpt. De reuk in de bus is op de duur niet meer te harden! Te veel is te veel! Herman moet noodgedwongen de venster openen. We zijn blij als we er uiteindelijk zijn!

REACTIES
8 oktober 2015 14:09 | Door: Naomi
Hup hup met die beentjes!

• 28 Oktober 2015 - 14:09

Naomi:

Hup hup met die beentjes!