Terug naar de hoofdstad Seoul - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Herman- Roos permentier - WaarBenJij.nu Terug naar de hoofdstad Seoul - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Herman- Roos permentier - WaarBenJij.nu

Terug naar de hoofdstad Seoul

Door: VR

Blijf op de hoogte en volg Herman- Roos

27 Oktober 2015 | Zuid-Korea, Seoel

Maandag: 26 oktober. Het is mistig buiten, we wachten tot de middag, maar dan besluiten we om een dag vroeger naar Seoul te vertrekken. Met de taxi laten we ons naar het station voeren, waar we overstappen op een comfortabele expres bus richting Seoul en 2:30u later staan we terug in de hoofdstad. De helft van de bevolking: 25 miljoen leven in en rond Seoul en toch is er amper lawaai! Wagens die je amper hoort rijden, geen geclaxonneer, rustige mensen! We nemen de metro naar het centrum van de stad en stappen willekeurig ergens uit. We sleuren onze valiezen achter ons aan en vinden snel een hotel.
Dinsdag: 27 oktober. Bezoek aan het Changdeokgungpaleis. Het dateert van 1405 en was het voornaamste koninklijk paleis tot 1868. Aanpalend ligt de secret garden, de persoonlijke tuin van de koninklijke familie en de Nobelen. Het is een gezellige tuin met zeer oude bomen, ponden en leuke paviljoenen. Zoals op alle historische sites en parken, zijn er veel schoolkinderen aanwezig, hun hoofdbezigheid is selfies nemen in alle mogelijke poses! Daarna gaan we shoppen, spijtig liggen de prijzen er veel hoger dan bij ons en we houden het al snel voor bekeken!