Op weg naar de Filipijnen - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Herman- Roos permentier - WaarBenJij.nu Op weg naar de Filipijnen - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Herman- Roos permentier - WaarBenJij.nu

Op weg naar de Filipijnen

Blijf op de hoogte en volg Herman- Roos

01 Oktober 2015 | Filipijnen, Manilla

Filipijnen 1
Donderdag 1 oktober ’15 vertrekken we naar de Filipijnen. Onze dochter Naomi vergezelt ons tot aan het vertrek in Zaventem. Om 15u stijgen we op met Emirates Airlines naar Dubai (6u45 vliegen), daar moeten we 4u wachten. Die tijd vullen we op door ons te goed te doen aan en gratis eetbuffet ons aangeboden door de luchtvaartmaatschappij! Dan is het nog 8u vliegen tot Manila, de hoofdstad van de Filipijnen, ondertussen is het reeds 2 oktober.
Zaterdag 3 oktober. Een rustdag in Manila, een veel te drukke stad met 15 milj. inwoners! Van 1571 tot 1898 waren de Filipijnen een kolonie van Spanje. Ze bekeerden de bevolking tot het Katholicisme. Nu nog zijn 80% van de inwoners Katholiek. Na de Spanjaarden kwam het land in handen van de Amerikanen, waardoor iedereen nu bijna Engels spreekt.
Zondag 4 oktober. Vandaag worden we opgehaald door een chauffeur, die ons de komende dagen gezelschap zal houden. “Nice to meet you mister Herman” zegt hij en geeft een hand! Mij gunt hij geen blik! Een Filipijnse beleefdheidsregel????? Het wordt een rit van 10u naar de rijstterrassen van de Filipijnse Cordilleras. Aan het hotel hangt een spandoek met de namen van de gasten: “WELCOME Mr. HERMAN PERMENTIER & Co”. Ik veronderstel dat ik dat laatste ben????? Vanuit onze hotelkamer hebben we een panoramisch zicht over de prachtige rijstvelden.

• 08 Oktober 2015 - 19:06

Annie Van Tricht:

Roos, ik denk dat ik per ongeluk je afgemeld heb, hopelijk krijg ik jullie blog nog

Geniet van jullie reis
    Annie