Op weg naar Zuid-Korea - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Herman- Roos permentier - WaarBenJij.nu Op weg naar Zuid-Korea - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Herman- Roos permentier - WaarBenJij.nu

Op weg naar Zuid-Korea

Blijf op de hoogte en volg Herman- Roos

09 Oktober 2015 | Zuid-Korea, Seoel

Donderdag: 8 oktober. Om 15u vliegen we naar Seoul (Soul uitgesproken), de hoofdstad van Zuid-Korea. Een vlucht van 3u30. In de luchthaven van Seoul nemen we de airport bus die ons naar het centrum (1u) voert. Voor we vertrekken neemt de chauffeur plaats in de midden gang en groet zijn passagiers. Wat een verschil met de Filipijnen! Op zoek naar ons guesthouse komen we verschillende beschonken mannen tegen. Blijkbaar is het hier de gewoonte om ’s avonds na het werk nog eens goed door te zakken!
Vrijdag: 9 oktober. In Suwon is er vandaag een cultureel festival met een stoet in traditionele klederdracht. Met bus en metro rijden we naar het Hwaseong fort, waar het evenement plaatsvindt. Het paleis binnen de omwalling is vandaag gratis te bezoeken en daar maken we dan ook gebruik van, samen met duizenden andere Koreanen. De stoet is leuk en beeld het intrede van de koning in de stad uit. Voor de Koreanen is het een gezellig dagje uit en ieder heeft wat lekkers meegebracht van thuis. Ik krijg een beker met lekkere brownies en stokjes onder mijn neus geduwd. Ik neem dankbaar een hap en valt me dat tegen! Het is een zwarte bloedpens!!! Hopelijk is er geen hond in verwerkt! Na afloop maken we nog een korte muurwandeling in de site. Het doet ons een klein beetje denken aan de Chinese muur. Van boven hebben we een schitterend zicht over Seoul. Daarna keren we met de metro terug naar huis. We hebben echter iets foutiefs gedaan met onze tickets en geraken niet meer door de poortjes van het metrostation. Dan maar één voor één op onze buik eronder kruipen. De Koreanen vinden het grappig en wij ook!

REACTIES
13 oktober 2015 13:59 | Door: Herman- Roos permentier
He, wat vind je van onze nieuwe profielfoto???? wie is wie????

13 oktober 2015 14:04 | Door: Vera
Toch nog wat verder zoeken naar een leuk hoedje! Wordt er Engels gesproken, of enkel door een minderheid?

13 oktober 2015 14:18 | Door: Herman- Roos permentier
Echt wel een minderheid. Maar de mensen zijn hier echt ongelooflijk behulpzaam. Zodoende slagen we er in zonder al te veel problemen rond te trekken.

13 oktober 2015 18:50 | Door: werner en co
Vandaag pas al jullie reisverslagen gelezen wegens tijdsgebrek.
Fijn dat jullie weeral weg zijn(voor jullie dan toch,want ik zou nog altijd graag eens mee gaan). Nog een jaartje of 2,3 en mijn zoon is dan oud genoeg om alleen thuis te blijven. jouw look-a-like mag er ook zijn op de foto,alleen zijn baard komt minder intelligent over. Ik had nooit verwacht dat jullie zo een grot zouden bezoeken. spannende horrortrip.
amuseer jullie nog!

14 oktober 2015 10:07 | Door: Herman- Roos permentier
Vergeet het Werner, Binnen 2 jaar wil je zoon terug meegaan. Ons dochter Naomi was snel om ja te zeggen om mee te gaan naar Vietnam in mei ( zoon kon niet met werk) i. Nu moest ze naar school

14 oktober 2015 13:38 | Door: Naomi
Wie zegt dat ik wel naar school ga, nu dat jullie weg zijn??!! Hihi

15 oktober 2015 11:02 | Door: frieda vanslembrouck
weer mooi verslag en avonturen groetjes

• 13 Oktober 2015 - 13:51

Frank En Antoinette:

hey ,mooie foto's !! geniet er nog van !!! groeten

• 13 Oktober 2015 - 13:54

Bedankt, we proberen he

• 13 Oktober 2015 - 13:59

Herman- Roos Permentier:

He, wat vind je van onze nieuwe profielfoto???? wie is wie????

• 13 Oktober 2015 - 14:04

Vera:

• 13 Oktober 2015 - 14:18

• 13 Oktober 2015 - 18:50

Werner En Co:

Vandaag pas al jullie reisverslagen gelezen wegens tijdsgebrek.

Ik had nooit verwacht dat jullie zo een grot zouden bezoeken.
    spannende horrortrip

amuseer jullie nog!

• 14 Oktober 2015 - 10:07

• 14 Oktober 2015 - 13:38

Naomi:

Wie zegt dat ik wel naar school ga, nu dat jullie weg zijn??!! Hihi

• 15 Oktober 2015 - 11:02

Frieda Vanslembrouck:

weer mooi verslag en avonturen

groetjes

• 15 Oktober 2015 - 12:09

Herman- Roos Permentier:

Dank u wel Frieda! We proberen ons best te doen!