BOKRIJK IN KOREA - Reisverslag uit Andong, Zuid-Korea van Herman- Roos permentier - WaarBenJij.nu BOKRIJK IN KOREA - Reisverslag uit Andong, Zuid-Korea van Herman- Roos permentier - WaarBenJij.nu

BOKRIJK IN KOREA

Blijf op de hoogte en volg Herman- Roos

21 Oktober 2015 | Zuid-Korea, Andong

Maandag: 19 oktober. Vandaag rijden we naar Andong, een toeristisch stadje, waar we in de namiddag wat rondkuieren. Telkens wanneer we onderweg in Korea een ziekenhuis passeren, zien we altijd zieken in identieke pyjama’s over de straat met een urineachtige baxter in een staander bollen, gewoonlijk op weg naar de apotheker, maar ook in andere winkels kom je ze tegen. Nog een eigenaardigheid: nergens is er een 4de verdieping en zeker niet in een ziekenhuis, omdat het woord vier ‘dood’ (sa) betekent , dus na de 3de verdieping volgt de 5de verdieping. ’s Middags eten we gewoonlijk in Paris Baguette of in de Tous les jours, een bakkersketen die je in elke stad tegen komt het stokbrood is er lekker en Herman vindt de koffie er super!!
Dinsdag: 20 oktober. We bezoeken Hahoe Village. Toen in 1976 de Andong Dam gebouwd werd, dreigden de oude gebouwen onder water te verdwijnen, daarom brak men de traditionele huizen af en bouwde ze herop in Hahoe. Het park toont de nederzetting uit de 16e eeuw, het is dan ook een veelgebruikt decor voor de opname van historische films. De meeste huizen zijn bewoond. Er staat ook een 600 jaar oude boom waarrond duizenden wens papiertjes wapperen. Ik kan het niet laten om er ook één aan toe te voegen! We vinden het spijtig dat maar enkele huizen opengesteld zijn, de meesten zijn ommuurd, zodat je moeilijk binnen kan kijken! Maar het weer en de omgeving maakt dan weer veel goed!
Woensdag: 21 oktober. Met de trein reizen we naar Danyang een klein provinciestadje. In de namiddag maken we een flinke wandeling langs de rivier. We komen een groepje uitgelaten dames tegen, die op ons afvliegen en “please, please” vragen of we mee willen doen aan hun project “mission impossible”!! No problem voor ons! Een voorbijganger wordt aangeklampt om de foto’s te nemen! Iedereen in gevechtspositie en dan klik, klik klik…… project succeeded! We doen met zijn allen al zingend een rondedansje om het te vieren, dan nemen we afscheid. Koreanen hebben een kinderlijk enthousiasme, wat we wel leuk en grappig vinden en waar we graag aan meedoen! Dan gaan we naar ons guesthouse gelegen op 8km van Sobaeksan National Parc.

REACTIES
6 oktober 2015 10:38 | Door: Jef van Hemeldonck
ik heb al echt van jullie reis mee genoten ! Prachtig !!
tot terug thuis, is ook niet slecht, denk ik /
Bedankt voor jullie boeiende verslaggeving !!! jef

• 26 Oktober 2015 - 10:38

Jef Van Hemeldonck:

ik heb al echt van jullie reis mee genoten ! Prachtig !!
    tot terug thuis, is ook niet slecht, denk ik /
    Bedankt voor jullie boeiende verslaggeving !!!
    jef